Italian Trade Agency (ITA) v Ljubljani je 5. februarja 2020 na Ljubljanskem gradu predstavila 15 kozmetičnih podjetij z juga Italije. Glavni cilj dogodka je bil izpostaviti odličnost kozmetike Made in Italy, za katero sta značilni strokovnost in inovativnost.

Odvilo se je več kot 300 strokovnih srečanj s kupci in distributerji, ne samo iz Slovenije, ampak tudi iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Črne gore, Hrvaške, Madžarske, Moldavije, Romunije in Srbije, v strnjenem urniku poslovnih sestankov B2B. Pobuda je del programov ITA, ki se financirajo iz evropskih sredstev, namenjenih tako imenovanim konvergenčnim regijam: Abrucij, Bazilikata, Kampanja, Molise, Apulija in Sicilija (Piano Export Sud).

Dogodek se je izvedel z organizacijsko podporo Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, Gospodarske zbornice Slovenije in Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč, katerim se Agencija ITA Ljubljana zahvaljuje za dragoceno sodelovanje.

Po poslovnih srečanjih je delegacija obiskala termalni center Lifeclass v Portorožu, spoznala njihove strokovne storitve in velik izbor tretmajev, ki jih nudijo svojim strankam. 

Italija je bila leta 2018 druga država dobaviteljica kozmetičnih izdelkov v Sloveniji, z vrednostjo izvoza v višini 69,4 milijona evrov in 14,8-odstotnim tržnim deležem, takoj za Nemčijo (z 21,2-odstotnim deležem).

Predstavljene skupine italijanskih izdelkov Made in South so bile precej raznolike, vendar je za vse skupine značilno, da združujejo tradicijo z nenehnim iskanjem novih tehnoloških rešitev: naravna kozmetika – namenjena tako končnim potrošnikom kot profesionalnim salonom – za nego obraza, telesa in las ter higienskih izdelkov.

Italijanska podjetja, ki so se predstavila v Ljubljani, so bila:

BIOAPTA (www.bioapta.it) iz Abrucija je proizvajalec šestih linij, tj. izdelkov za dermatologijo, nego telesa, obraza, stopal, krem za sončenje in moško linijo;

INALME (www.inalme.it – www.altanatura.com) s Sicilije ponuja certificirane visokokakovostne prehranske in fitoterapevtske izdelke, ki temeljijo na tradicionalni naravni dediščini;

KAARAL (www.kaaral.com) iz Abrucija že več kot 30 let proizvaja inovativne izdelke za lase, 100% Made in Italy, pri čemer ustvarja neskončne kombinacije videza in barv s posebno pozornostjo do potrošnika;

LA CHIOCCIOLA (www.lachiocciola.bio) iz Basilikate ponuja certificirane izdelke iz ekološkega kmetijstva proti staranju in proti gubicam, narejene na osnovi polževe sline, filtrirane z ročnim postopkom, prijaznih do polžev, brez parabenov, glutenskih alergenov ali niklja;

LICOFARMA (www.lycopenestore.com) iz Apulije izdeluje visokotehnološke izdelke za nego kože za domačo in profesionalno uporabo, t.j. antioksidante za kožo na osnovi likopena, pridobljenega iz paradižnika, enega glavnih antioksidantov iz mediteranske prehrane;

MASCIARA (www.masciara.bio) iz Apulije je blagovna znamka, povezana s tradicionalnimi recepti, dediščino in legendami apulijskega ozemlja, ki uporablja naravne sestavine, kot je oljčno olje;

NUOVA FAPAM (www.screenhaircare.com – www.nubea.com) je specializirana v proizvodnji izdelkov za frizerske salone. Podjetje je eno vodilnih na italijanskem trgu in v več kot 50-ih državah prodaja svoje izdelke s kombinacijo naravnih olj, vitaminov in izvlečkov rastlin, 100% narejene v Italiji;

PDT COSMETICI (www.physionatura.it) iz Apulije ponuja dve liniji izdelkov: private label in distribucijo svoje blagovne znamke Physionatura. Njihova certificirana bio kozmetika je namenjena moški in ženski negi kože na obrazu, telesu, rokah, nogah in na soncu;

PUNTI DI VISTA (www.puntidivista.it)
iz Neaplja proizvajajo visoko kakovostne izdelke za frizerje in kozmetične salone: brez amoniaka in belil, namenjene oblikovanju in negi las;

RIWA (www.riwacare.com) iz Abrucija ponuja izdelke za otroško, zobozdravstveno, farmacevtsko in proticelulito kozmetično nego telesa;

SANIGEN (www.sanigen.it) iz Apulije že več kot 40 let proizvaja izdelke za osebno nego, higienske vložke in plenice za otroke in starejše, namenjene prodaji v trgovskih verigah in lekarnah ter uporabi v bolnišnicah;

SILVANA (www.laboratorisilvana.com) iz Neaplja proizvaja izdelke, namenjene negi občutljive otroške kože, izdelane iz naravnih sestavin;

TERME ALTE di RIVISONDOLI (www.termealte.it) iz Abrucija ponujajo estetske in terapevtske izdelke za nego obraza in telesa, namenjene tako odraslim kot otrokom. Pri proizvodnji izdelkov uporabljajo učinkovine iz vode in termalnega blata iz Abrucija;

TINDORA (www.tindoracosmetics.com) iz Abrucija je bila ustanovljena po potresu v Aquili, z namenom ohranitve dragocene lokalne proizvodnje žafrana, ki s svojimi koristnimi in antioksidativnimi lastnostmi koži daje zlati sijaj, jo ohranja mlado in ščiti pred dejavniki onesnaževanja;

TRICOL (www.tricol.net) iz Abrucija z uporabo napredne tehnologije proizvaja bio in visoko kakovostne izdelke za nego las.

Nj. Eks. Carlo Campanile, veleposlanik Italije v Sloveniji, je obiskal razstavo na Ljubljanskem gradu in se srečal z italijanskimi podjetji ter pohvalil visoko strokovno raven vseh prisotnih. Konkurenčnost italijanske kozmetike na mednarodnih trgih je globoko vkoreninjena. Sektor, ki več kot 6% svojega letnega prometa vloži v tehnološke raziskave in inovacije ter je sposoben diverzificirati izdelek in raven storitve, potrjuje vrline, zaradi katerih ima izdelek Made in Italy dodatno vrednost za potrošnika.

V zadnjem desetletju je kozmetična industrija v Italiji beležila konstanten trend rasti, kar se je odražalo v povečanju proizvodnje in izvoza, kot odziv na vse večjo ozaveščenost potrošnika. Sektor italijanske kozmetike je zapletena veriga, ki združuje več kot 1.200 podjetij z več kot 15.000 neposredno zaposlenimi. Področje ima še večji pomen, če prištejemo število zaposlenih iz povezanih panog, tako glede prodajnih poti, kot tudi v smislu široke mreže strokovnih subjektov, frizerjev in kozmetičnih salonov, razširjenih po celotnem ozemlju. 

ITA Ljubljana